dinsdag 11 februari 2014

En.... We hebben ramen!


Eindelijk, na veel heen en weer gediscussieer met de firma, werden vandaag 6 weken later dan voorzien de ramen geplaatst. En dan nog onvolledig  want de invisivent ventilatieroosters moeten nog worden geleverd. Als alternatief voor stalen ramen, die niet alleen kostelijk maar ook niet erg interessant zijn wat betreft isolatiewaarde, hebben we gekozen voor steellook profielen van Sapa.





De halve bogen boven de ramen worden nog bekleed met afrormosia.





De knalrode 50's baksteen zal laterworden gekaleid. 


7 opmerkingen:

  1. Ik zie nu al hoe het gaat worden...wij rijden geregeld door belgie..en zien vaak geplaveide huizen...heel mooi.
    Je hebt hele mooie ramen uitgekozen.
    Maar wat is afrormosia?
    Fijne Avond.

    Groetjes,
    Inge, my choice

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Inge,

      Afrormosia is de houtsoort die ook gebruikt werd voor onze tuindeur, het is een houtsoort die je onbehandeld kan laten vergrijzen, hardheidscategorie 1.

      Groetjes

      Veronique

      Verwijderen
    2. Oke....mooi hoor!
      fijne Dag nog.

      Groetjes,
      Inge, my choice

      Verwijderen
  2. Wauw, dat ziet er mooi uit zo in het zwart. Wij hebben zelf ook een boograam in de tuinkamer en wil deze kozijnen ook zo graag zwart hebben. Dit gaat helaas niet omdat er witte roedes in het glas zitten. Dit vind ik zo jammer!
    Het ziet er al heel goed uit bij jullie! Helemaal mijn stijl.Ook heel mooi dat jullie het huis gaan kaleien. Ons huis is wit geverft en zou het ook graag gekaleid hebben.

    Fijne avond.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Anita,

      We willen enkel die ene gevel met rode knalrode bakstenen gaan kaleien, de andere gevels zijn in Beerse steen, een typische baksteen die nog veel gerecupereerd wordt voor de nieuwbouw van huizen in landelijke stijl, graag zouden we alles laten reinigen en opnieuw laten voegen, maar dat zal vrees ik nog een beetje moeten wachten,

      Groetjes

      Veronique

      Verwijderen
  3. Hoi, leuk ik zie dat je een nieuwe volger van me bent..? welkom, ga straks eventjes je blog doorlopen heb me alvast aangemeld om je te gaan volgen !
    Ik zie dat je nog niet zoveel volgers hebt…als je wilt kan ik je wel eventjes gaan vermelden op mijn blog… als jij dat leuk vind natuurlijk?
    fijne dag nog
    liefs Kathy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Kathy, en vooral welkom. Ik heb inderdaad niet zo veel volgers, dat komt ook omdat deze blog initieel bedoeld was voor vrienden en familie om onze werken te kunnen volgen. Natuurlijk mag je een woordje zeggen over deze blog, waarvoor alvast bedankt.

      Groetjes

      Véronique

      Verwijderen